.:REMAJA ISLAM:.
"Dari Abu Abdul Rahman,Abdullah bin Umar r.a,berkata:Aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda:'Islam itu didirikan atas lima ( pekara )-Menyaksikan bahawa tiada Tuhan melainkan Allah,dan bahawasanya Muhammad itu Rasulullah, mendirikan sembahyang,mengeluarkan zakat,naik haji ke Baitullah dan puasa sebulan Ramadhan."
 
Saturday, April 28, 2007
KELEBIHAN MEMBACA AYAT KURSI
1. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi apabila berbaring di tempat mewakilkan2 orang Malaikat memeliharanya hingga subuh.
2. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir setiap sembahyang Fardhu, ia akan berada dalam lindungan Allah hingga sembahyang yang lain.
3. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir tiap sembahyang, tidak menegah akan dia daripada masuk syurga kecuali maut, dan barang siapa membacanya ketika hendak tidur, Allah memelihara akan dia ke atas & ahli rumah2 di sekitarnya.
4. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi diakhir tiap-tiap sembahyang fardhu,Allah menganugerahkan dia hati2 orang yang bersyukur, perbuatan2 orang padanya rahmat.
5. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi sebelum keluar rumahnya, maka Allah mengutuskan tujuh puluh ribu Malaikat kepadanya, mereka semua memohon keampunan dan mendoakan baginya.
6. Barang siapa membaca ayat Al-Kursi di akhir sembahyang Allah azza wajalla akan mengendalikan pengambilan rohnya dan ia adalah seperti orang yang berperang bersama nabi Allah sehingga mati syahid.
7. Barang siapa yang membaca ayat Al-Kursi ketika dalam kesempitan nescaya Allah berkenan memberi pertolongan kepadanya dari Abdullah bin 'Amrr.a.,Rasulullah s.a.w. bersabda, "Sampaikanlah pesanku biarpun satuayat..."
wallahualam

Labels:

posted by remajaislam 12:09:00 PM  
 
0 Comments:
Post a Comment
<< Back to top

SayangiIslam
ISLAM YUSUF lyrics

DATANGLAH LAGI



Logo Design


CoretanLalu
Awan Ikut Org Bertaubat
RENUNGAN UNTUK KITA SEMUA
Nasihat Untuk Panduan Kita Semua
Hadis CINTA
mari kita beramal di bulan MUHARAM
ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM
PeTuA
Menjaga Hafalan
HaFaZ Al-QuRaN
Doa Akhir Tahun


MasaBerlalu
September 2006
October 2006
November 2006
December 2006
January 2007
February 2007
March 2007
April 2007
May 2007
June 2007
July 2007
August 2007
September 2007
May 2008


JomSinggah
TemplatePanic
Blogger
AUDIO ISLAM
MOUNTHIRA
ISLAMIC
JOWOPINTER
DEMIPENA
SOLAT
ISLAM
DARUL NU'MAN
FIRDAUS
TAJWEED
ISLAMICITY
ONLINE ALQURAN


bloginfo
This blog is powered by Blogger.
Blog designed by TemplatePanic.